FS2024_SkulderVedSkulder
OM DBU FODBOLDSKOLE

HISTORIE, VISION & VÆRDIER

SOMMERFERIEMAGI SIDEN 90'ERNE

Vi har afholdt DBU Fodboldskole i mere end et kvart århundrede og sikke en enestående rejse, det har været. Fra begyndelsen, hvor deltagerne stod i kø på posthuset for at købe en billet, til i dag hvor du kan melde dig til med et enkelt klik.

I dag er DBU Fodboldskole et gennemtænkt koncept, hvor du sammen med over 26.000 andre spillere og 3.500 trænere er en del af noget større.

Ligesom I lærer på fodboldskolen, bliver vi også bedre og siden 1993 har vi lært, at den bedste udviklingen af børn og trænere, handler om fællesskabet, nye perspektiver, motivation og enkelthed i planlægningen.

Vi kan simpelthen ikke vente med at skabe uforglemmelige minder, sjove øjeblikke med de ekstra lækre finesser og hjælpe dig til at blive en bedre fodboldspiller, træner eller leder.

FS2024_Duel_Drenge_1

INSPIRATION & UDVIKLING

DBU Fodboldskole er en fodboldfest, som vækker følelser og skaber magiske øjeblikke, så du får lyst til at komme igen år efter år - uanset om du er spiller, træner eller leder.

Vi udfordrer dig teknisk, taktisk, fysisk og mentalt gennem varierende træningspas, som tager udgangspunkt i DBUs nye uddannelse for børne- og ungdomstrænere. Øvelser du som træner kan tage med tilbage og implementere i din egen klub.

DBU Fodboldskole byder på sjov og udfordrende træning, hvor du får får sved på panden og smil på læben mens du løber rundt på grønsværen.

Her får du mulighed for at udvikle dig igennem kammeratskab og lækre fodbold detaljer, som du oplever og lærer på DBU Fodboldskole.

FS2024_Spark_Pige

Visioner og værdier

Sjov

På DBU fodboldskole er vi helt sikre på at sjove oplevelser skabes når fokus er på kammeratskab, legen med de lækre detaljer og muligheden for at prøve noget nyt på græstæppet.
Alt dette sker i et gennemarbejdet koncept, der giver trænere, ledere og spillere den ultimative chance for at fokusere på det vigtigste - at have det sjovt.

Sund

Fodbold er sundt og sjovt. DBU Fodboldskole er din genvej til en tempofyldt ferie, hvor du med garanti får både sved på panden og smil på læben. Og fik vi nævnt, at der er frisk frugt hver eneste dag?

Enkel

Der er ingen grund til at gøre fodbold kompliceret. Hos DBU Fodboldskole får træneren et udførligt træningshæfte, mens træner- og skolelederen får al den hjælp og sparring med os, som de ønsker.
Vi har gjort det meget simpelt at tilmelde sig, både som klub og deltager, og vi sidder klar på telefonen til at guide jer til den bedst mulige oplevelse. Alt dette gør at spillerne bare skal møde op med forventningens glæde.

Inspiration

På DBU Fodboldskole er det hele lidt anderledes end du er vant til i hverdagen. Vi tilbyder en masse øvelser, som du normalt ikke har tid til at bruge eller implementere i den daglige klubtræning. For fodbold er leg! Den nye træning giver spilleren tid til at træne det magiske og specielle. Ydermere får træneren ny inspiration til at afprøve en masse øvelser, der kan implementeres i den daglige træning efterfølgende.

Social

Hvis der er noget DBU Fodboldskole er - så det social. Hvis der er noget der går hånd i hånd er det fodbold og kammeratskab.
Fodboldskolen er et fantastisk sted at spille bold med sine venner og få nye kammerater. Her foregår alt i fællesskab, både lokalt og i samhørigheden af at være en del af noget større. Vi har 3.500 trænere og ledere, der står klar til at tage hånd om hver og én af vores 26.899 deltagere. Her er der plads til alle!

Energisk

Du ligger ikke på den lade side på fodboldskolen. Her er tempoet altid højt og du lærer at løbe den ekstra meter for at blive fri, så du kan få afleveringen fra din holdkammerat. På DBU Fodboldskole fokuserer vi også meget på småspillet, så pulsen forbliver høj hele dagen.

Tør gå nye veje

I organiseringen af DBU Fodboldskole ønsker vi også hele tiden at udvikle os. Det har vi de sidste par år blandt andet gjort ved at opdatere hele vores trænerhæfte, så det er tidsvarende og i tråd med DBU's trænercertificering. Fornyelsen har også resulteret i en ny hjemmeside og nemmere arbejdsgange for alle involverede parter i DBU Fodboldskole - vi er overbevidst om at disse fornyelser og lysten til tænke nyt, kommer alle vores deltagere, trænere og ledere til gode.

Udvikling

Den ultimative vision for DBU Fodboldskole er, at alle de mennesker der bruger tiden sammen med os i sommerferien, kommer hjem enten som en forbedret fodboldspiller, træner eller leder. Den udvikling gør vi vores bedste for at faciliteter og fremelske gennem kammeratskab, leg, nye træningsøvelser og højt tempo - alt sammen komprimeret til nogle sjove dage på fodboldskolen.